Tuesday, June 10, 2008

Wanita Sihat

Bila minyak naik..harga barang pasti naik. Bila harga barang naik, perbelanjaan seisi rumah turut bertambah dan para isteri terpaksa keluar bekerja untuk membantu meringankan beban suami. Tugas seorang wanita yang bekerja seperti saya bukan setakat di tempat bekerja, malah terus berlarutan sehingga ke rumah. Kesihatan diri perlu dijaga bagi memastikan urusan rumahtangga dapat diuruskan sebaik yang mungkin. Jika anak tidak sihat, maka ibu akan main peranan penting. Jika suami tidak sihat, isteri pula main peranan. Namun jika ibu atau isteri tidak sihat, seisi rumah akan manjadi tidak sihat.

Lantaran itu, semua kaum wanita perlu menjaga kesihatan agar sentiasa tampak bertenaga walau dimana sahaja mereka berada. Disamping kekuatan dalaman, kekuatan luaran juga perlu difikirkan bersama. Berikut ada buku yang menceritakan tentang tips kesihatan wanita sebagai panduan.


Tajuk: 22 Tips Kesihatan WanitaPengarang: Amina Hj. Noor

Semoga buku ini dapat dijadikan panduan dalam mengekalkan kesihatan tubuh yang berpanjangan. Seterusnya mampu menjalankan kewajipan beribadah terhadap Ilahi, insya Allah.

No comments: