Thursday, June 19, 2008

Sembuhkan adikku Mohd Nor Affendi

18 Jun, jam 10.15 pagi saya menerima panggilan telefon kecemasan dari Rembau. Mak menangis2x suruh balik. Adik buat hal, masih tak dpaat kawal diri sehingga membahayakan keselamatan. Suami ada audit hari nie. Nak berkejar balik naik komuter ke Seremban, pasti ambil masa yang lama.

Saya cuba telefon adik yg bekerja di PGA, Cheras. 'Angah minta Wari dapat balik segera. Angah cuba minta cuti 'emergency' hari ni. Kena bantu adik yang makin kritikal ni. Kesian mak yang ada penyakit darah tinggi.' Risau juga kalau mak pula yang jatuh sakit sebab susah hati kenangkan adik yang dah 3 bulan sakit.

Jam 12.30 kami tiba di Rembau. Saya cepat2x call semula Ustaz Ahmad yg berada di Sungai Buluh. 'Kami nak datang sekarang Ustaz, adik saya makin sukar dikawal. Ayah pula dah macam nak mengalah'. Selepas Zuhur kami sekeluarga bertolak ke Sungai Buluh berjumpa Ustaz Ahmad. Masuk kali nie dah 3 kali kami ke sana. Ustaz menasihati kami sekeluarga supaya bersabar dengan ujian Allah ini. 'InsyaAllah, boleh sembuh. Semua penyakit datang dengan izin Allah. Kita kena banyak bersabar dan berdoa.'

Selepas berurut dan diajarkan beberapa ayat dari surah Al -Anam, adik mula dapat kawal diri. Adik tak mahu bercakap dan banyak mendiamkan diri. Saya kurang arif bab-bab terkena sihir dan sebagainya ini. Saya berdoa moga Allah mudahkan urusan kami sekeluarga. Moga Allah sembuhkan adik yang menjadi kesayangan mak dan ayah. Satu yang sukar untuk terima dimana dalam keadaan adik suka berdiam diri seolah2x lupa siapa dirinya, adik tak pernah lupa untuk solat. Sejak kecil sehingga sekarang walaupun sakit; bila masuk sahaja waktu solat, adik akan terus solat. Tak pernah aku lihat adik meninggalkan solatnya. Moga Allah sembuhkan adik secepat yang mungkin.

No comments: