Sunday, June 1, 2008

10 Tokoh Ibu di rai

31 Mei 2008 – Lebih 100 orang ibu telah hadir bagi memeriahkan Sambutan Hari Ibu 2008 bagi peringkat Dun Paroi yang telah dianjurkan oleh Perkumpulan Pertubuhan Perempuan (PPP) / WI Tasik Jaya.Pelbagai acara menarik disediakan bagi meraikan semua kaum ibu dan wanita di sekitar Dun Paroi khususnya di Tasik Jaya.
Antara hadirin yang hadir

Antara program yang mendapat sambutan ialah Forum “Ibu Berjasa, Masyarakat Sejahtera’, Pertandingan Mewarna, Cabutan Bertuah Ibu dan juga Anugerah Tokoh Ibu 2008.

YB Taufek menyampaikan tanda hati kepada SU PPP Daerah Seremban, Pn Hajjah Zainab.
Majlis perasmian program ini telah disempurnakan oleh Setiausaha PPP, Daerah Seremban Pn Hajah Zainab bt Baharom manakala upacara penutup telah dilaksanakan dengan jayanya oleh YB Hj Mohamad Taufek Abdul Ghani, ADUN Paroi.
Pengerusi PPP Tasik Jaya,Pn Norliyah (bertudung putih)

Menurut Pengarah Program iaitu Pn Norliyah; program ini merupakan program pertama PPP Tasik jaya untuk bersama-sama meraikan ibu di sekitar Dun Paroi. Menurut beliau lagi, Hari Ibu ini sepatutnya di sambut setiap hari kerana pengorbanan dan kasih ibu tidak bermusim bahkan tetap kekal sepanjang hayat. Dalam majlis penutup, YB Hj Mohamad Taufek memuji langkah yang diambil oleh PPP Tasik Jaya yang telah berjaya mengatur program yang cukup baik untuk para wanita. Beliau menyeru kepada mana-mana NGO yang lain agar saling bekerjasama dan melaksanakan program berterusan untuk masyarakat.

Salah seorang penerima Anugerah Tokoh Ibu Anggung, Pn Azizah

Beliau turut berbesar hati menyampaikan Anugerah 10 tokoh ibu kepada para pemenang iaitu “ Ibu Anggun, Ibu Bestari, Ibu Cemerlang, Ibu Ekonomi, Ibu Kreatif, Ibu Mithali, Ibu Penyayang, Ibu Prihatin, Ibu Tabah dan Ibu Sejati.Semoga program ini akan menjadi program tahunan PPP Tasik Jaya dan menjadi satu titik permulaan menghargai seluruh wanita khususnya semua ibu di Dun Paroi. Hargailah ibu, isteri dan para wanita yang telah bnayak berjasa untuk kesejahteraan masyarakat. Selamat Hari Ibu!


Semua AJK PPP Tasik Jaya sempat bergambar bersama YB Dun Paroi

YB Dun Paroi sempat memotong kek dan menghadiahkannya untuk AJK PPP Tasik Jaya.

Dilaporkan oleh;
Naib Pengerusi PPP Tasik Jaya

No comments: