Sunday, May 4, 2008

Tinggal 2 bulan lagi...destinasi baru buat mereka

Hampir setahun saya membawa usrah untuk adik2x naqibah di Kolej Mara Seremban dan tinggal 2 bulan lagi mereka akan menamatkan pengajian disini. Selepas itu masing-masing akan terbang ke luar negara bagi meneruskan bidang pangajian sama ada dalam bidang perubatan, kejuruteraan, perakaunan, TESL, dll.

Rasa sekejap sungguh masa berlalu....Hubungan yg terjalin seperti adik dan kakak ini cukup bermakna kpd saya. Mungkin disebabkan kami kerap bertemu seminggu sekali sewaktu usrah. Pabila dapat memberikan pengisian kepada adik2 ini, saya selalu berdoa agar Allah memelihara mereka dari segala godaan dan pancaroba sewaktu menuntut diluar negara.
Mudah-mudahan sedikit ilmu yang saya kongsi bersama adik2x sewaktu usrah, akan menjadi panduan kepada mereka untuk menjalani kehidupan dan menjadi pelajar muslimah yang mampu menjaga keselamatan maruah diri.
Saya turut bercadang mengadakan 'dinner' dan doa selamat di rumah saya untuk meraikan anak2x usrah saya,sebelum mereka berangkat ke luar negara. Tinggal 2 bulan lagi, mereka akan hilang dari pandangan saya. Moga mereka semua mampu menyinar bak mutiara walau dimana sahaja mereka berada.

1 comment:

asma' said...

salam 'alaik..
k.wani yg dikasihi fillah..
skjp btl mase berlalu..sdr xsedar da lame gak ktrg usrah ngn k.wani..time kasih coz bnyk bg ktrg ilmu n pengalamn k.wani sbg panduan utk kitorg harungi zaman penuh mencabar ni..kdg2..saye takut nak pikir mase depan..tapi hidup perlu diteruskan..pjuangan takkan dihentikan..n kdg2 saye rase lelah dlm belajar..pjlnnn menuju kejayaan bukan mudah..there's no short cut in studies..tp i.Allah saye still ade kekuatan..i.Allah saye takkan putus asa..buat yang terbaik lillahitaala dn demi islam tercinta..doakn kitorg sume berjaya..dunia dn akhirat..pjlnn ni masih pjg..bukan hanya di sini..tapi menuju alam abadi..moga segala usaha kita dirahmati..i.Allah..ameen..syukran jazilan..uhibbuki fillah..