Tuesday, May 20, 2008

KPIs

Sebelum 31 Mei, masing-masing sibuk menyiapkan KPIs dan buat performance appraisal bersama boss. Saya punya turn, may be by next week. KPIs jadi topik hangat kami sewaktu rehat, lebih-lebih lagi menunggu gaji baru menjelang July 2008.

Setiap tahun kami review KPIs dan ada yang kecut sebab takut jatuh performance tahun ini. Harapan semua agar dapat naik pangkat tahun ini. Walau apapun kita masih lagi alpa untuk review KPIs dengan Allah setiap tahun. Kami disini 6 bulan sekali akan review KPIs. Kita setahun sekali pun belum tentu benanr-benar review atau 'muhasabah' KPIs kita dengan Allah swt. Dimanakah kita? Setakat mana amalan kita? Baguskan KPIs kita dengan Allah?

Acapkali kita bersemangat dalam buat kerja untuk dunia tapi malas sungguh bila buat kerja dan amalan untuk Allah swt. Sama2xlah kita renungi. Jika Allah bagi rezeki kepada kita berlipat ganda banyaknya contohnya seprti naik pangkat, naik gaji... dll harapnya naik juga amalan kita untuk Allah dan bekerja keras kita untuk perjuangan di bumi Allah ini. renung-renungkan duhai mutiara...

No comments: