Tuesday, May 27, 2008

Jika bisa aku luahkan rindu...

Jika bisa aku luahkan rasa rindu
rasa sayang berpanjangan
rasa terpendam kian berzaman
rindu menatap indahnya rupa
rindu mendengar alunan suara
rindu melihat bayangan suria

Jika bisa aku luahkan rasa rindu
yang ku pendam berbulan dulu
entah bila dapat bertemu
cinta kasih sejati yang ku tunggu-tunggu
dan lambaiannya tidak pernah jemu

Jika bisa aku luah rasa cemburu
melihat orang lain menjadi tetamu
dilayan mesra satu persatu
namun aku masih disini
memohon doa moga direstui
aku juga ingin merasai...
indahnya rindu dan cinta pada Ilahi
izinkan hajatku menjejakkan kaki
di bumi tercinta yang suci

Kota Makkah ...nantikan kehadiranku
di bulan Ramadhan kita pasti bertemu
bisakah aku luahkan rindu padamu???
mutiara -22 Jamadil Awal

No comments: