Saturday, May 3, 2008

PPP - Usianya lebih tua dari kemerdekaan negara

Pertubuhan Perkumpulan Perempuan atau PPP telah selamat menjalankan mesyuarat agung kali ke 54 daerah Seremban petang tadi di Taman Murugesu, Jln Dato' Siamang Gagap. AGM kali ini telah dirasmikan oleh Yg Berbahagia Datin Hjh Maimunah bt Abdul Wahab.

Buat kali pertama setelah dilantik sebagai Naib Pengerusi PPP cawangan Tasik Jaya, saya telah menjadi perwakilan untuk AGM kali ini yg turut dihadiri oleh Pn Norlijah sebagai Pengerusi PP Tasik Jaya, Pn Nur Ciana, Setiausaha dan Pn Faridah sebagai AJK.

Kami sempat bergambar bersama2x pimpinan PPP. Rupa-rupanya PPP ini telah wujud sebelum kemerdekaan lagi namun aktivitinya masih belum meluas terutamanya di NS. Banyak aktiviti PPP yang juga dikenali sebagi WI - Woman Integration , lebih berbentuk aktiviti dalaman untuk ahli. Mungkin ini merupakan satu lagi platform yang perlu diterokai oleh muslimat di NS memandangkan ramai kaum ibu berminat dalam aktiviti masak-memasak, menyulam dll.Satu penglaman baru bagi kami yang berjaya duduk sebaris dengan wanita PPP.

Aktiviti lanjut tentang PPP yang agak aktif di Pulau Pinang http://www.ncwo.org.my/wi.htm


No comments: