Sunday, May 4, 2008

Jika Aku Mampu Manangis...

Ya Allah...
Rasa kerdilnya diri pabila diuji
Rasa tertekan jiwa bila di keji
Rasa sebak dihati bila disakiti..
Namun mampukah aku menangis?
Bila terkenang kisah muslimah setabah Asiah
Bila ku renung pengorbanan Khadijah
Bila ku hayati sejarah Sumaiyyah


Ya Allah...
Mampukah aku menangis?
Bila insan disisiku menggarap kasih
Bila sahabat dikanan mengharapkanku
Bila si ibu merintih sayu
Bila nenek meruntun rindu, sakit tak tentu

Ya Allah...
Mampukah aku menangis?
Bila insan lain turut menangis
Bila di cerca bahasa yang sinis
Bila cuaca dilanda hujan gerimis
aku kadangkala pasrah ya Allah
tetap menangis dalam diam
aku kena tabah, aku kena kuat

Hanya padaMu Ya Allah...kekasih hati
Penguat jiwa raga,cinta nan setia
Ku yakin perjuangan di landa gelora
Namun mengalah...harapnya tiada
Kerana ku tahu..adanya dosa dan pahala, syurga dan neraka
SEMUA INSAN PASTI KE SANA....

No comments: