Tuesday, September 29, 2009

Berkampung di BG

Dah 3 minggu lebih kami sekeluarga terpaksa membiasakan diri tanpa pembantu rumah. Lagi 2 minggu, 10.10.2009 ;baru maid baru akan tiba ke Malaysia. Bermakna selama 2 minggu inilah anak2x terpaksa ku usung ke sana ke mari terutamanya dlm kerancakan PRK di BG. Mereka pun seronok sebab dpt berjalan.


Hampir setiap mlm ke BG dan Avanza adalah rumah ke 2 anak2x. Ahad lepas, selama 1 jam raikan mrk mandi laut di PD. Kemudian kami menetap setenga hari di bilik operasi halwa rembau. Anak2x cukup seronok kerana dia ingat Ummi beli rumah baru dan mereka akan pindah rumah baru.Kadang kala kasihan juga tengok anak2x yg ada tikanya buat perangai untuk dptkan perhatian Umminya. Tapi aku lagi kasihan bila tengok banyak kerja PRK yg belum lagi aku laksanakan. Aku lagi kasihan bila aku masih lagi rasa selesa sedangkan tugas tak jalan.



"Anak2x Ummi kena berkorbanlah sikit ye. Tak lama pun.... 2 minggu jer....kalau mengantuk, tidur dulu dalam kereta.Nanti Ummi kejut"




"Kak long tlg tengokkn adik2x ye. Ummi nak meeting..."


Malam tadi aku terleka didalam meeting hingga tak perasan dimana anak2x berada. Alhamdulillah...anak2x pandai membawa diri masing2x.


Hajat dihati memang nak berkampung di BG namun nampaknya aku hanya mampu menjadi tetamu sementara di sini. Jam 12.00mlm menyusuri tol PD menuju ke Seremban. Anak2x tidur keletihan.... Moga Allah beri kekuatan kepadaku untuk menghadapi segala kemungkinan, cabaran dan halangan. Banyak cabaran yg ditempuhi, lagi banyak pengalaman berharga yg ku kutip. Semuanya mengajar kita erti mengenal diri sendiri, kesabaran dan ketabahan dalam hidup. Doaku moga anak dalam kandungan ini juga menjadi tabah dan kental hadapi segala kemungkinan di hari mendatang.

No comments: