Monday, January 4, 2010

Sambutan kepada PASTI mencurah-curah...

Hari pertama ke sekolah, anak-anak cukup seronok kerana musim cuti persekolahan telah tamat. Masing2x tak sabar nak berjumpa dengan kawan-kawan baru. Suami tak dapat cuti pada hari pertama persekolahan, so tugas menjengah dan memantau anak-anak saya lakukan bermula dengan menziarahi anak ke-2, Nur Ainul Hanani yang kini berusia 5 tahun. Saya masih memilih PASTI untuk anak ke-2 ini dan nak ke-3 juga turut beria-ia hendak ke sekolah meskipun baru berusia 3 tahun. Sewaktu berjumpa dengan Cikgu Yusnita dan Cikgu Syahirah di Pasti Islamiyyah, masih terdapat ibubapa yang ingin mendaftarkan anak di kelas 5 tahun. Bayangkan kelas 5 tahun sahaja telah mempunyai 48 orang pelajar dan dengan rasa rendah diri, Cikgu Yus memaklumkan pihak sekolah terpaksa menutup pendaftaran bagi ibubapa yang walk-in. "Bukan taknak ambil tapi kita bimbang tak dapat berikan facilities yang terbaik kepada pelajar."


TAHNIAH kepada Zulkarnain dan guru2x yang telah berjaya mempromosikan pasti Al-Islamiyyah di Seremban pada tahun ini sehingga permintaan untuknya mencurah2x. Tahun lepas sahaja pelajar melebihi 100 orang dan tahun ini nampaknya luar biasa. Bermula dari satu bangunan, kini PAsti Al-Islamiyyah ada 3 bangunan dimana satu untuk 4, 5 dan 6 tahun. Di tempat kerja, saya turut promosikan Pasti untuk rakan2x sekerja yang tinggal di Wilayah dan Selangor yang masih tercari2x tempat untuk menghantar anak2x.


Saya doakan moga PASTI NS terus berkembang maju dan berita lanjut tentang senarai PASTI di NS di link berikut; http://pasti-n9.blogspot.com/2008/10/senarai-pasti-di-negeri-sembilan.html
Doakanlah kami diberikan peluang untuk wujudkan satu lagi Pasti di kawasan Rembau menjelang 2011 nanti. InsyaAllah...dengan izin ALLAH jua.

No comments: