Thursday, November 27, 2008

Perhatikan perubahan mereka

27 Nov - Hari ini saya bercuti sehari kerana bawa anak menjalani ‘minor operation’ di telinga. Sebelum ini perasan juga yang anak saya suka menonton TV dengan volume TV yang agak kuat. Banyak kali juga beliau lambat respon dengan setiap panggilan sehinggakan kadang kala saya terpaksa menjerit. Rupa-rupanya telinga beliau bermasalah.

Alhamdulillah, hari ini seawal jam 7.30 pagi NAM- Nur Ainul Mardhiyyah telah berada di hospital Columbia. NAM agak takut kerana ini pertama kali beliau masuk hospital. NAM ditemani oleh babah di dalam operation room ketika ubat bius hendak dimasukkan. NAM pucat lesi dan agak mamai ketika habis operation sekitar jam 10.00 pagi. Selepas itu tugas menjaga NAM diserahkan kepada saya selepas suami terpaksa bergegas semula bekerja. NAM muntah agak banyak akibat komplikasi ubat bius. NAM tidur semula sehingga jam 1petang.
Alhamdulillah, NAM makan seperti biasa dan mulutnya kecoh selepas pulih. Sekitar jam 6petang, kami dibenarkan keluar wad. NAM minta saya masakkan mee dan sudah tentu mee yang tidak pedas. Saya pastikan NAM makan ubat sebelum saya keluar semula jam 8.00mlm untuk mesyuarat BPPNS. Pesan pada Beeb untuk pastikan NAM tidur awal dan syukur ke hadrat Allah kerana mudahkan urusan kami hari ini. Ibubapa mana yg tidak risau bila anaknya sakit...Syukur kerana kami dapat detect awal perubahan yang berlaku kpd NAM.

No comments: