Sunday, November 16, 2008

Malam Imbauan Mahabbah

Hari ini kami terkejar-kejar kerana program penuh bermula pagi hingga ke malam. Bermula dengan program dialog Yayasan Amal Malaysia bersam Tn Guru Presiden di Shah Alam sehinggalah ke Malam Imbauan Mahabbah, bekas graduan UKM. Kebetulan pula program ditemani oleh 3 orang askar yang comel, membuatkan perjalanan dan program makin meriah.
Hampir satu jam tersesat mencari tempat ' Temasya Court' di Shah Alam. Kami ingat, kami yang paling lewat. Program yang sepatutnya bermula jam 10pagi akhirnya dimulakan pada jam 11pagi. Tidak sempat kami mendengar ucapan Tn guru, terpaksa bergegas pulang untuk menghadiri Majlis Konvokesyen Pasti NS di Bukit Chedang pada jam 2.30ptg.
Habis sahaja program pada jam 5.30ptg, bergegas semula balik ke rumah kerana ada adik2x, sahabat UKM yang ingin datang ziarah. Kelam kabut juga kerana maid tiada dirumah dan kami izinkan kak midah balik ke kampung mak. Selesai berbual sekitar jam 6.45 saya terus siapkan anak2x kerana malam ini ada program Imbauan Mahabbah anjuran Jaringan Siswazah Malaysia (JASA). Sekitar jam 8.30 kami bertemu sahabat2x seperjuangan di Kagumas, Bangi. Seronok sungguh berjumpa dengan sahabat2x lama. Bertanya khabar dan beramah mesra. Yang lebih meriah apabila beberapa orang YB turut hadir. Antaranya ialah YB Taufek dan isteri, Pn Mahani.
Kak Mahani pun terkejut melihat saya sekeluarga ada disana. Sempat berbual dengan kak Mahani dan beberap orang shabat2x lama. Bagus juga program sebegini. Sekurang-kurangnya setahun sekali masih lagi berjumpa dan bertanya khabar tentang perjuangn di tempat masing-masing. Moga ikatan ukhuwwah yant terjalin agar kekal perpanjangan hingga ke akhir hayat.

No comments: