Thursday, November 27, 2008

Setitis darah mampu menyelamatkan satu nyawa

Akhirnya saya layak menjadi penderma darah setelah 5 kali gagal untuk menderma. Hari ini - 26Nov, saya rasa bertuah setelah lulus ujian sebagai penderma. Pertama lulus ujian darah. Jika tidak sebelum ini darah saya kekurangan zat besi dan darah akan terapung apabila diuji. Alhamdulillah, berjaya juga menjadi penderma. Ada yang kata selepas menderma, badan akan menjadi makin sihat…berat akan bertambah. Ada yang kata kepala akan jadi pening selepas menderma.

Lain pula dengan saya yang sakit sendi satu badan selepas menderma. Kaki tangan saya lenguh setelah menderma. Lepas ini kena makan zat besi banyak-banyak kerana teringin juga menjadi penderma yang tetap. Sejak tahun 1993 saya telah mencuba untuk menderma dan akhirnya hajat untuk menderma tercapai. Syukur ke hadrat Allah, semoga darah saya akan dapat membantu insan yang lain. Setitik darah mampu menyelamatkan satu nyawa.

No comments: