Thursday, October 8, 2009

ISLAM PASTIKAN MENANG

Usah risau, usah takut dan usah gentar. Biarpun sehebat mana tentera mereka, biarpun sekuat mana jentera mereka, biarpun segagah mana kelengkapan mereka, biarpun sejahat mana kezaliman mereka...YAKINLAH janji Allah pasti benar. Islam pastikan MENANG. Jika tidak didunia, akhirat akan menjadi saksi kemenangan Islam dan seluruh pejuang yang menegakkan syiarNYA.

Di hari Jumaat yang penuh keberkatan ini marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah berikan kekuatan, ketabahan, kesabaran, keazaman dan KEMENANGAN jentera Islam di Bagan Pinang. Takbir!

"Sesungguhnya rasulullah SAW membicarakan tentang hari JUMAAT ia berkata:"padanya terdapat suatu saat yang tidak ditemui oleh seorang hamba Allah yang muslim dgan mendirikan solat sambil memohon kpda ALLAH akan sesuatu,melainkan apa yng dimohonkannya akan dberikan kpdanya.ia mengisyaratkan dgn tangannya yang diangkatkan."(Hr Bukhari dan Muslim)

Para ulamak kalaf mahu pun ulama salaf berselisih pendapat tentang saat tersebut.ada yng mengatakan sesudah terbit matahari,ada yang mengatakan sesudah tergelincir matahari.ada yang mengatakan sesudah asar,dan ada mngatakan selain daripada saat tersebut. hadis sahih masa yang mustajab ,dari Abu musa Al-Asya'ri ra.ia berkata;"Aku mendengar rasulullah SAW bersabda:"sesungguhnya ia(saat mustajab)itu adalah antara imam duduk diatas mimbar sampai salam daripada solat."(hr muslim)

No comments: