Thursday, October 29, 2009

25 tahun usia PASTI

Pada 30-31 Oktober (Jumaat dan Sabtu) nanti akan diadakan Sambutan Jubli Perak 25 tahun PASTI Malaysia. Sambutan yang cukup bermakna ini akan diadakan di Kota Bharu Kelantan yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar elantan. Tahniah kepada semua pengasas, pengurus dan pendidik PASTI diseluruh Malaysia yang telah banyak berjasa mendidik anak bangsa dan memastikan kesinambungan pendidikan PASTI sehingga mencecah umur 25 tahun. Umur seorang remaja yang sudah pastinya dihujani pelbagai ujian dan tribulasi menganjak ke alam dewasa.


Teringin benar rasanya hendak ke Kota Bharu menyaksikan program sambutan ke 25tahun ini. Tambahan pula anakkku akan ke sana bersama rombongan guru2x dari Negeri Sembilan pada malam ini. "Kenapa Ummi tak temankan Ain pergi Kelantan" anak yang sulung merungut. " Ummi tak ada cuti kaklong...Tak apalah. Cikgu Yus akan jaga kaklong kat sana nanti" ku terangkan kpd anak yg cukup mengerti perjalanan tugas Umminya.
Malam tadi ku sediakan kelengkapan kaklong untuk ke sana. Maklumlan dalam usia 6tahun, inilah kali pertama dia pergi ke tempat yang jauh tanpa Ummi dan Babah. Risau juga namun ku yakin, Cikgunya akan menjaga kaklong sebaik yang mungkin. Lagipun kaklong pandai berdikari.


" Kaklong jangan takut tau...kena berani dan yakin bila bertanding nanti. Kena dengar cakap Cikgu ye. Kalau nak apa-apa,maklumkan dengan Cikgu sebab Ummi dengan Babah tak ada.InsyaAllah, Ummi dan Babah akan doakan kaklong. jaga diri baik2x tau..."

Semoga Allah permudahkan urusan semua ahli dan rombongan yang akan bertolak ke Kelantan malam ini. Semoga selamat pergi dan selamat kembali serta dilindungi Allah SWT hendaknya.



No comments: