Saturday, October 10, 2009

BERJUANG UNTUK MENANG

MENGAPA AKU BERJUANG??? Adakah untuk menang didunia ataupun menang diakhirat.
Ulangan coretan yg pernah saya titipkan pada tahun 1998....

Pabila jiwa raga diletakkan di jalan dakwah ini
Lantas bertanyalah diri...
MENGAPA AKU MESTI BERJUANG UNTUK AGAMA ALLAH INI?
Jawab hati.....
Terlalu banyak nikmat yang Allah beri
Terlalu banyak rahmat yang aku kecapi
Terlalu banyak budi yang telah kurasai
Terlalu lama kiranya aku dihidupkan di dunia ini
Namun...tiada apa yang dapat ku korbankan untuk agama suci ini
Kecuali berkorban diri untuk Ilahi...
Lantas tersentak diri....

MENGAPA AKU MESTI BERJUANG?
Jawab hati...
Aku mujahid...Mujahidah pilihan Tuhan
Diberikan hidayah dan kekuatan
Diberikan nur Iman nur Islam
Bangkit meleraikan segala kepincangan
Bangkit untuk meruntuhkan tembok kejahilan
Lantaran aku adalah pejuang akhir zaman...
mahu tak mahu...pasti dihujani 1001 tribulasi dan dugaan
Bertanya lagi diri....

UNTUK APA AKU BERJUANG?
Jawab hati...
Aku berjuang tanda cintakan agama ini
Aku berjuang tanda sayangkan ummah ini
Aku berjuang tanda kasihkan tanah air ini
Tanda kesyukuran pada Ilahi
Tanda terima kasih yang tidak terperi
lantaran aku masih bernafas hingga ke saat ini
Meskipun detik dosa ligat berputar di ulit usia sebegini

UNTUK APA AKU HARUS BERJUANG?
Jawab diri...
Aku berjuang membela agamaku
Aku berjuang membela tanahairku
Aku berjuang membela keluargaku
Aku berjuang membela saudara-saudaraku...
Andainya aku gugur.....
Moga gugur nya bersama laungan syahid
idaman bagi hati setiap pejuang


Ayuhlah...Mujahid....Mujahidah sejati
Tiada apa yang perlu engkau gentarkan...engkau gusarkan
Keringat, kuasa, kudrat, harta , lisan.....bisa kau gunakan
Yakinlah..janji Allah pasti untukmu.....andai dirimu ikhlas dalam perjuangan
Bangkitlah...ayuhlah teruskan jihad
Entah esok..entah lusa...ajal pastikan tiba
Berjuanglah selagi hayat masih ada
Biarpun sekelumit cuma

ALLAHUAKHBAR......ALLAHUAKHBAR.....ALLAHUAKHBAR....ISLAM PASTIKAN MENANG

1 comment:

ummu asiah said...

Salam ziarah:))

Seronok membaca....asyek...belajar pengalaman hidup insan lain...

Moga terus Kuat!!!