Wednesday, July 8, 2009

Usia semakin TUA

5 Rejab 1430, genap 33 tahun usia aku dimuka bumi ini. Usia yang bagiku semakin tua terutamanya pabila melihat anak-anak semakin membesar. Bezanya tahun ini, keluargaku membuat kejutan pada tanggal 3 Julai. Semua ahli keluarga datang ke rumah meraikan Hari Lahirku. Selepas waktu Isyak, semua adik beradik serta mak ayah hadir ke rumah. Usrah muslimat yang ada pada malam tersebut tidak dapat aku hadiri pabila rumah dihujani tetamu istemewa yang tidak dijangka.Bila usia semakin bertambah, tanggungjawab dan peranan turut bertambah. Aku selalu berdoa agar pertambahan dosa tidak seiring dengan pertambahan usia. Aku pernah maklumkan kepada suami yang aku ingin berhenti kerja di usia 40tahun dan fokus kepada anak-anak.

KPI aku ialah ingin memulakan bisnes kecil-kecilan dan boleh fokus dalam rumahtangga. Terlalu banyak yang ingin aku buat namun tak pasti sama ada aku mampu atau tidak. Moga Allah permudahkan urusanku.

Dibulan yang sama Julai, aku ingin ucapkan selamat Hari Lahir kepada Sdr Sufian, Hjh Che Bee dan Pn Faridah Yahya. Semoga Allah panjangkan usia kalian, dimurahkan rezeki dan diberkati dunia dan akhirat.

No comments: