Sunday, December 21, 2008

Tak puas...sekejap sangat


Dah lama rasanya tidak menulis dan update blog. Bulan Nov dan Dec ini, jadual tugas cukup padat. Dalam tempoh tersebut sudah 3 kali berulang ke Sabah, 2 kali ke Utara dan 3 kali ke Selatan tanah air. Minggu ini jadual bertugas di Simpang Rengam, Johor sehingga 24 Dec.

Anak2x saya tinggalkan di kampung di Rembau bersama pembantu. Malam tadi anak2x minta saya bawa mereka ke laut lagi. Mereka asyik menyebut dan bercerita kisah mandi laut pada 3 minggu yang lepas. Itu sahaja hari yang saya lapang untuk membawa mereka. Kasihan juga melihat mereka yang sering ditinggalkan. Lebih2x lagi pada musim cuti sekolah ini. "Ummi, Nani nak mandi laut lagi"pinta Nani anak yg ke-2. "Itu bukan laut, tapi kolam. InsyaAllah, ada rezeki dan kelapangan, Ummi bawa lagi ye"." Sekejap sangatlah Ummi, tak puaslah Kaklong mandi", anak yang sulung merungut. Duhai anak2x, doakanlah ummi dapat pindah kerja ke Seremban. Dapat ummi luangkan masa dengan kalian semua.

Bila kepenatan melanda, segala lesu dan resah hilang pabila menatap wajah ceria anak2x. Segar minda pabila melihat anak2x tersenyum. InsyaAllah doakan ummi. Wlaupun sekejap, ummi sentiasa berdoa agar dapat bahagiakan anak2x Ummi biarpun seketika cuma.

No comments: