Friday, September 3, 2010

Keceriaan mereka..kebahgian kita

Petang semalam saya bersama isteri YB Taufek, Pn Mahani dan AJK Pemuda Safrizal telah berkesempatan meraikan 4 daripada 7 org anak yatim yang tinggal di Flat Sri Perdana Senawang untuk membeli baju raya. Program anjuran DMPKR bersama DPPKR ini bertujuan untuk membantu anak-anak yatim yang telah dikenalpasti yg terlalu memerlukan bantuan.
Alhamdulillah, jam 3.45 petang kami tiba di KM Plaza Seremban dan memilih pakaian untuk anak-anak ini. Mereka cukup ceria dan seronok dapat mengenakan baju baru. Harga disini pun berpatutan dan kami mendapat diskaun dari kedai Feshen Impian Baiduri. Tuan Kedai juga turut memberi hadiah percuma keronsang,butang baju Melayu dan anak tudung kepada anak-anak yatim ini.

Adik Syuhada cukup ceria dapat mencuba baju rayanya...warna merah jadi pilihan hati adik Syuhada.

Si kembar Nazim & Nizam juga berpeluang mendapat pakaian lengkap baju Melayu dan sehelai samping serta kopiah.

Pihak Dewan Muslimat PAS Kawasan Rembau & Dewan Pemuda PAS Kawasan rembau mengucapkan terima kasih kepada semua dermawan yang membantu. Semoga keceriaan anak-anak ini dalam menyambut Hari raya akan turut memberi motivasi baru kepada mereka untuk berusaha bersunggh-sungguh dalam pelajaran dan menjadi anak yang soleh dan solehah.Ameen... (saya kagum melihat adik Nizam yg sentiasa membawa Al-Quran tafsir bersamanya...yg menjadi teman setianya InsyaAllah)

No comments: