Saturday, October 4, 2008

Rezeki buat mereka

Alhamdulillah...syukur ke hadrat Allah diatas kurniaan nikmat dan rezeki yang mencurah daripada para dermawan untuk Pusat Khidmat Dun Paroi sepanjang Ramadhan yang lepas. 2 minggu di Makkah dan Madinah, kami memanjatkan doa agar Allah pelihara pejuang2x Islam di bumi Paroi, NS dan Malaysia amnya dari sebarang perkara2x yang tidak diingini.

Utusan SMS silih berganti antara saya dan Hjh Ciana. Bertanyakan khabar akan perkembangan di Paroi. Syukur Alhamdulillah kerana sumbangan datang mencurah2x untuk insan yang memerlukan di dun Paroi. 28 Sept, datang lagi sumbangan dari warga kilang NXP. Jazakallah, diatas keprihatinan sahabat2x yang meneruskan usaha membantu mereka yang memerlukan.

Rezeki buat ibu tunggal, anak yatim dan fakir miskin dun Paroi makin bertambah. Kami turut panjatkan doa buat sahabat2x agar rezeki masing2x bertambah dan dipermudahkan Allah SWT. 2 minggu disana, merupakan rezeki dan nikmat yang tidak ternilai rasanya. Sebutlah apa sahaja, mintalah apa sahaja; AUTOMATIK Allah akan kabulkan. Sekadar pengalaman pada hari pertama mengerjakan umrah pada bulan Ramadhan yang lepas. Penat yang tidak terkata.... Kami buat tawaf dan saie sebelum subuh kerana hendak pastikan emak selesa apabila ditolak dengan menaiki kerusi roda. Tawaf ditingkat 2 masjidilharam memakan masa yang agak lama. Kami cuba untuk habiskan sebelum subuh dan ketika itu tekak terasa cukup dahaga. Sempat maklumkan kpd suami untuk bersahur dengan air zama-zam dahulu kerana takut kami tidak sempat bersahur. Baru sebut sahja air zam-zam, secara tiba2x; 2 cawan air zama-zam dihulurkan oleh seorang wanita Arab ketika kami sedang tawaf. Selepas itu, setiap pusingan pasti ada sahaja tangan yang menghulurkan air zam-zam kepada kami. Alhamdulillah, kami kenyang dan bertenaga bersahur dengan air zam-zam.

Maha suci Allah diatas segala ketentuan. Di sana makan cukup mewah. Bukan mewah seperti di Malaysia tetapi mewah dengan hati budi orang2x yang hadir disana. Sentiasa merasa cukup dengan apa yang ada. Ketika sedang menunggu waktu subuh, tiba-tiba wanita Turki menghulurkan secawan kopi panas yang cukup lazat kepada saya. Kemudian dapat lagi roti dan buah limau. Rezeki mak pun cukup murah, dapat sejadah dan tasbih yang diberikan oleh seorang wanita arab berketurunan Perancis.

Ya Allah, banyaknya rezeki yang Enkau kurniakan kepada kami. Cuma kami yang seringkali alpa dalam mensyukuri nikmatmu. ampunkan kami Ya Allah, berkatilah kami Ya Allah..

No comments: