Sunday, February 17, 2008

Khidmat Kesihatan Percuma

Seronok sekali rasanya apabila dapat membantu sahabat -sahabat dari kalangan doktor yang membuat Khidmat Kesihatan Percuma (KKP) buat penduduk di Rembau. Dalam bulan Feb 2008 ini sahaja terdapat 3 program KKP yang berjaya dilaksanakan iaitu pada 7 Feb di Taman Seremban Jaya, 8 Feb di Kampung Astana Raja, Kota dan 17 Feb di Kampung Baru Kombok.

Alhamdulillah, sambutan penduduk di Kampung Baru Kombok yang majoritinya India, amat baik. Rasa kasihan apabila melihat majoriti penduduknya mempunyai tahap kesihatan yang kurang memuaskan. Ramai antara mereka yang menghidap penyakit kencing manis dan penyakit kulit. Mungkin disebabkan kurangnya pengetahuan tentang kesihatan dan kurangnya kemampuan mereka untuk mendapatkan rawatan.

Ya Allah, mudahkan urusan mereka Ya Allah. Kuatkanlah hati kami untuk berdakwah dan membantu mereka yang memerlukan. Sesungguhnya Islam itu indah dan nikmatnya dirasai oleh semua insan tanpa mengira apa anutan agama mereka. Program KKP ini telah merobohkan tembok antara kami dengan non- Malay. Mereka juga perlu dibantu.



Terima kasih kepada doktor-doktor yang prihatin. Sahabat-sahabat yang prihatin dengan menonjolkan imej Islam dan membantu siapa sahaja tanpa mengira batasan agama dan bangsa.


No comments: