Tuesday, February 12, 2008

Doakan keselamatan mereka

Hujan,panas, sejuk, debu, asap...semuanya pasti ditempuhi oleh penunggang motorsikal. Setiap hari saya melihat penunggang motorsikal dilebuhraya. Rasa kasihan kerana kebanyakkan antara mereka adalah golongan bapa dan para suami yang berulang alik ke tempat kerja dengan motorsikal.

Risiko cukup banyak! Mangsa kemalangan jalanraya juga majoriti daripada penunggang motorsikal. Suami saya pun kadang kala menunggang motorsikal untuk ke tempat kerja. Allah sajahalah yang mengetahui hati yang risau apabila beliau lambat balik. Pabila hujan, hati risau lagi. Bukan saya seoarang tetapi semua isteri akan risau memikirkan keselamatan suaminya apabila ke tempat kerja.

Begitu payahnya suami mencari nafkah dan berkorban untuk keluarga. Isteri kenalah bertibangrasa dan sentiasa mendoakan kesejahteraan suami. Hargailah segala kesusahan yang dilaluinya ketika ke tempat kerja. Kadang kala di timpa hujan, bersejuk di subuh hari dan kadang kala diuji dengan tayar pancit.

Marilah kita sama-sama mendoakan keselamatan mereka. Bukan setakat suami kita tetapi doakan sesiapa sahaja yg mengalami kesusahan di jalanraya.

No comments: