Tuesday, March 18, 2008

Indahnya Penulisan

Bengkel penulisan kreatif 16 Mac 2008 yang lepas cukup bermakna kepada saya kerana dapat bertemu dengan penulis novel & cerpen terkenal, Profesor Amina atau lebih dikenali dengan nama pena ANIS.

Rasa bersemangat untuk menulis kembali kerana bidang penulisan dan puisi memang satu bidang yang amat saya gemari. Cuma semenjak bekerja minat ini terpaksa ditinggalkan akibat terlalu sibuk dengan urusan kerja. Jika di zaman persekolahan berpuluh sajak dan puisi yang saya berjaya hasilkan dalam setahun tetapi kini, satu puisi pun belum tentu dapat dihasilkan dalam setahun.

Harumnya puisi dan indahnya bahasa, sentuhan dan pembentangan yang cukup menarik oleh Pn Mahaya Mohd Yasin, Musyi Dewan dan pesyarah di IPRM. Walaupun kehadiran tidak ramai namun majoriti remaja yang hadir merupakan bakal penulis muda.

InsyaAllah, doakan kelahiran buku sulung saya dalam sebulan 2 ini yang bertajuk " Gelombang hijau di Daerah Beradat". Buku puisi yang lepas masih lagi tidak keluar. Moga Allah berikan ilham untuk terus menulis. InsyaAllah

No comments: