Saturday, June 6, 2009

Menyemarak Kemenangan Menyatu Rakyat




Alhamdulillah, hari ini 1 Jun 2009 saya bersama-sama beberapa orang perwakilan NS telah sempat menghadiri Muktamar Tahunan Dewan Muslimat Pas Pusat kali ke-49 di MBSA, Selangor. Tema tahun ini adalah Menyemarak Kemenangan , Menyatu Rakyat yang menyeru muslimat untuk berpatisipasi dalam mengisi kemenangan yang sedia ada dan dalam masa yang sama memainkan peranan dalam menyatupadukan rakyat. Di dalam sesi ini, muslimat dari negeri-negeri turut berkesempatan dan berpeluang dalam sesi membahaskan ucapan dasar Ketua Dewan Muslimat Pas Pusat.

Saya berkesempatan berjumpa Cik Kumutha; satau-satunya calon non- Muslim yang bertanding atas tiket Pas.Pertemuan di Paroi satu ketika dulu masih segar dalam ingatan dimana Cik Kumutha pernah hadir berceramah di Bandar Seremban Selatan. Tahniah diucapkan kepada Cik Kumutha yang sanggup hadir memberi sokongan kepada Muslimat Pas.

Tahniah diucapkan kepada barisan kepimpinan baru dan lama Muslimat PAS pusat yang telah dilantik. Semoga Allah memberikan kekuatan dan ketabahn kepada semua muslimat untuk terus menyemarakkan lagi medan perjuangan menegakkan agama Allah di muka bumi Malaysia ini.

No comments: