Monday, June 8, 2009

BERCUTI DI TAMAN


Cuti sekolah ini saya tidak berkesempatan membawa anak-anak ke mana-mana kerana masa terlalu padat. Lagipun keadaan yaang cukup sesak di Melaka dan PD membuatkan kami mengambil keputusan untuk tidak membawa anak berjalan pada cuti sekolah. Tambahan pula dengan isu H1N1 yang cukup membimbangkan.

Anak-anak pula menuntut untuk keluar dan antara permintaan mereka adalah ke taman permainan. Saya suka ke taman permainan berhadapan dengan kolej MARA Seremban kerana lokasinya cukup strategik. Banyak permainannya masih dalam keadaan baik dan anak-anak pula ada banyak pilihan. Ain, Nani dan Azzam cukup gembira sekali. Satu jam disana terasa cukup sekejap pabila melayani karenah anak-anak ini. Kita pun turut jadi macam budak-budak pabila berlari dan bermain macam mereka. MasyaAllah, ringan kepala bila bersama anak-anak ini.Nani dan Ain merengek minta saya buatkan dadih. Ianya merupakan antara makanan kegemaran anak-anak ini. Ilmu membuat dadih ini saya pelajari daripada biras sebelah suami, Pn Norwati. Nor cukup pandai bab masak memasak dan tiapkali belajar dan melihat Nor buat, pasti saya akan cuba buat. Antaranya ialah dadih, kesukaan kami sekeluarga. Buatnya pula cukup mudah dan tak banyak belanja. Jika dibeli mungkin mahal dan maklumlah 50 mangkuk boleh dihabiskan dalam sehari oleh anak-anak saya. Lagi berbaloi jika buat sendiri dan kita boleh buat pelbagai saiz dan warna.

No comments: