Thursday, June 11, 2009

LAPANG DADA, TERIMA SEDANYA

Alhamdulillah, selesai sudah mesyuarat Agung Pas di semua peringkat bermula di peringkat cawangan, kawasan, dewan2x, negeri sehinggalah ke pusat. Berlaku perubahan wajah baru dan lama dalam kepimpinan yang merancakkan lagi arena perjuangan di Malaysia. Meskipun begitu ada sok sek...sok sek... yang masih bercakap dibelakang seolah tidak bersetuju dengan kepimpinan yang dilantik.

Sebagai salah seorang ahli parti, saya menyeru diri saya sendiri dan semua penyokong dan pendokong perjuangan Islam supaya berlapang dada, terima seadanya dan bersikap wala' kepada pemimpin yang dilantik. Usah sesekali melihat kelemahan individu namun renungkan akan kekurangan diri sendiri sebelum satu jari menuju kepada orang lain. Tanpa kita sedari 4 jari menunding akan kelemahan diri sendiri. Sesungguhnya tiada yang sempurna didunia ini dan kita semua merupakan pelengkap diantara satu sama lain.

Bekerjalah untuk mengisi dan menyemarakkan lagi kemenangan serta kegemilangan Islam di bumi Malaysia. Beramallah dan berjihadlah selagi hayat masih ada. Berkorbanlah dan berjuanglah selagi ada masa dianugerahkan Allah untuk kita. Siapalah kita disisiNya melainkan hamba yang hina dina.

No comments: