Tuesday, September 9, 2008

Masa itu emas

Ya Allah, banyakkan kerja yang perlu dibuat. Assignment perlu dihantar minggu ini juga. Kerja-kerja office perlu dihandover kepada new executive. Alhamdulillah dalam kesibukan Allah masih lagi memberi kekuatan dan kelapangan untuk saya menyiapkan tugasan di tempat kerja dan dalam waktu yang sama menghabiskan kertas kerja kursus yang wajib dihantar. Dalam tahun ini saya menghadihi 2 kursus penting yang dihantar oleh pihak syarikat.




Bulan 3 yang lepas saya telah lulus dalam kursus Certificate in Traning Practice (CITP), UK.
Dengan adanya sijil ini saya layak untuk menjadi trainer/jurulatih untuk seluruh dunia. Saya boleh conduct training di Singapore, Thailand, Indon, US, UK kerana ianya mengajar kita tentang teknik menjadi presenter dan bagaimana untuk prepare training & presentation material. Bila berdaftar sebagai sebagai ahli dalam Charetered Institute of Personnel and Development (CIPD), saya banyak belajar tentang "People Management". Seronok dapat mempelajari pelbagai ragam manusia.
InsyaAllah, saya sedang cuba menghabiskan assignment untuk satu lagi sijil "Young Manager Development Programme (YMDP)" yang sedang diikuti. Memandangkan minggu ini saya akan menunaikan umrah, segala assignment perlu dihantar sebelum saya bercuti. Ya Allah, permudahkanlah segala urusan perjalanan dan permudahkanlah rakan sekerja saya yang akan menyudahkan apa yang tertangguh. Moga Allah berikan ketajaman fikiran dan kepantasan akal untuk membuat cadangan pembaikan. Letih sebenarnya bila terlalu lama berfikir jika dibandingkan dengan letih apabila berkebun. Banyak sangat berfikir hingga tidur pun sering terkeluar mimpi tentang assignment. Ya Allah, terima kasih atas nikmat yang tidak terhingga. Dalam kesibukan, Engkau masih memberi ruang dan peluang untuk aku menuntut ilmu. Alhamdulillah...

No comments: