Monday, February 21, 2011

Peliharalah 2 Pusaka ini

Telah seminggu berlalunya hari nan mulia, Maulidur Rasul yang di sambut di seluruh negara.Surau-surau dan masjid-masjid diimarahkan dengan sambutan Maulidur Rasul temasuk slot-slot ceramah yang diatur untuk menceritakan kehidupan insan istimewa Nabi Muhammad s.a.w.

Sebagai ummatnya, adakah hari Maulidur Rasul ini setakat berarak,mendengar ceramah dan menyambutnya secara besar-besaran? Usah kita lupa akan 2 pusaka berharga yg telah ditinggalkan baginda untuk ummatnya. Bila direnungkan semula akan banyaknya musibah, penyakit, gejala dan masalah masyarakat pd masa kini; semuanya disebabkan kita tidak memelihara dan menjaga sebaiknya pusaka tinggalan Nabi Muhammad s.a.w.

Mana mungkin kita terpelihara & selamat didunia sekiranya kita gagal memelihara 2 pusaka berharga ini. Masyarakat hari ini rosak & nazak deangan segala penyakit disebabkan tidak menjaga dengan sebaiknya pusaka tinggalan Nabi. Renung-renungkanlah...

"Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al Quran dan Sunnah ku." http://www.khutbahterakhir.info/ *
*Duhai diri....mata bisa menangis bila hati disakiti....Bisakah kita menangis merindukan Kekasih Ilahi atau bisakah menangis bila membaca khutbah yg terakhir?

No comments: