Sunday, February 6, 2011

Abdullah Naseh penambah kebahgiaan

Anak….anugerah yang tidak ternilai. Itulah hakikatnya. Syukur ke hadrat Allah SWT kerana mempermudahkan kelahiran yg ke -5 ini. Bertambah seri dan meriah lagi keluarga kami dengan kehadiran Abdulllah Naseh pada tanggal 27 Jan 2011. Belum sampai setahun….. bertambah lagi seorang anak dan bertambah lagi rezeki kami.

26 Jun 2011 - Jam 4 pagi telah ku rasakan kelainannya…..nak kata sakit, tak sakit. Nak kata keluar tanda, tak ada tanda. Semuanya ‘instinct’ yg Allah berikan sejak anak pertama lagi. Aku mula rasa tak sedap badan sepertimana mengandungkan kak long, kak ngah, Abdullah & Feefa. “ Tak apalah…Beeb pergilah kerja dulu. Petang nanti baru kita pergi jumpa Dr Intan ye”

Beeb ada urusan di tempat kerja dan katanya akan pulang thari nanti. Jam 3.00 petang selepas beeb balik kerja kami terus ke hospital Colombia Asia Seremban. Bila Dr Intan memeriksaku, katanya jalan dah buka 3 cm dan dah boleh terus ke labor room.”InsyaAllah, dah sampai masanya. Paling lewat pun malam nie. Pergi makan dulu, banyakkan berjalan supaya lagi cepat jalan terbuka”, maklum Dr Intan kepadaku. ”Selepas Isyak, saya jumpa Wani semula untuk pecah air ketuban”

Selepas solat Maghrib & Isyak di surau hospital, aku terus ke labor room. Terdengar suara jeritan seorang wanita Cina di bilik sebelah yang kesakitan menunggu kelahiran anak sulung.Aku mula kecut walaupun hakikatnya ini kandungan yg kelima. Aku sempat telefon mak di kampung dan mak mertua di KL. Mohon maaf pada kepada mak & mertua serta minta mereka doakan aku. Jam 9.10 malam Dr Intan berjumpaku dan memeriksa sekali lagi. ”Alhamdulillah... Jalan dah buka 5cm. InsyaAllah, saya akan pecahkan air ketuban. Kalau ada rasa sakit nak meneran, minta nurse panggil saya. Saya tak balik malam ni dan akan tunggu sampai Wani bersalin”, ucapan dr Intan amat melegakan hatiku.

Jam 10.30 mlm Beeb tiba di labor room selepas balik seketika menguruskan anak-anak . Syukur Alhamdulillah, Beeb menjadi peneman setia setiap kali kelahiran. Ku cium dan genggam tangan Beeb, mohon ampun dan maaf. Minta beeb doakan aku kerana sakitnya melahirkan anak ini hanya Allah yg Maha Mengetahuinya. Aku berzikir sebanyak yang mungkin dan menginsafi bahawa segala kesakitan yang ditanggung ini merupakan kafarah penebus dosa di atas dosa-dosa yang pernah dilakukan. Semoga sakit melahirkan anak ini mampu mencuci dosa-dosaku yg lalu dan aku turut bermuhasabah diri memikirkan kesakitan yg pernah ditanggung oleh para Nabi dan sahabat yg berjuang di medan perang dalam menegakan Islam.

27 Jan 2011 - Tepat jam 1.01 pagi, dengan izin Allah lahir seorang lagi mujahid yg diberi nama ’Abdullah Naseh” yg diambil namanya sempena nama Dr Abdullah Nasih Ulwan yg cukup terkenal dengan karangan beliau yang masyhur iaitu ”Pendidikan anak-anak di dalam Islam”.

http://tamanulama.blogspot.com/2008/01/dr-abdullah-nasih-ulwan-selagi-nadi.html
Moga anak ini bakal mengikut jejak langkah beliau. Syukur sekali lagi kerana Allah mempermudahkan kelahiran pada kali ini. Aku terasa seperti bermimpi melahirkan anak ini. Walaupun Dr ’consider’ sebagai kelahiran premature kerana baru 35 minggu, Abdullah Naseh cukup sihat. Kenangan bersama Dr Norintan dan jururawat yang membantuku.Moga Allah permudahkan urusan mereka...

Terima kasih kepada Dr Intan yg telah menyambut anak yg ke-5 ini. 4 orang anak telah disambut oleh Dr Intan dan diSeremban ini memang payah nak mencari doktor perempuan bahagian Obstetrics & Gynecology. Aku memang tak sanggup nak bersalin depan doktor lelaki. InsyaAllah ku doakan semoga Dr Intan di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki agar ada izinNya untuk menyambut kelahiran ke-6 nanti. Mudah-mudahan...
Terima kasih tidak terhingga kpd suami tercinta sentiasa sabar, tabah dan penuh kasih sayang menjagaku ketika pantang. Pengorbanan dan kasih sayang Beeb memang tiada tolok bandingannnya....hanya Allah yang dapat membalasnya. Saban waktu ku doakan buat insan2x tersayang Beeb, mak , mak mertua, Kak Mus, Kak Ciana, Kak Gee dan sahabat2 yg senantiasa mendoakan aku. Doa kalian semua menjadi penguatku dan InsyaAllah aku tak sabar nak turun ke ’gelanggang selepas direhatkan’ dengan cukup lama.

(Ainul Mardhiyyah, Ainul Hanani, Abdullah Azzam, Ainul Afeefa & Abdullah Naseh)

5 orang anak dalam tempoh 10 tahun perkahwinan memeriahkan lagi keluarga Mohamad Hakki Bawadi. ”Mmmm tinggal seorang lagi untuk cukup 6 orang. Kalau dapat 7 orang consider bonus”, Beeb tersenyum bangga menjadi Babah kepada 2 orang mujahid & 3 orang mujahidah.

No comments: