Saturday, November 6, 2010

PERASAAN VS TERPERASAN

Buang ketepi seketika segala PERASAAN malas, kecil hati, terasa hati dan lain2x perasan -ve dalam diri. Jika kita nak berjaya jgn mudah TERPERASAN yg kita dah buat mcm2x perkara dan usaha. Semuanya masih tak cukup jika PERASAAN & TERPERASAN yg kita dah buat banyak perkara.

Renung-renungkanlah setiap kekalahan, kelemahan, kekurangan dalam gerak kerja organisasi. Sebelum kita menunding jari kepada ahli akar umbi adalah wajar tunding jari kepada diri sendiri. Adakah kita ini mempunyai PERASAAN dan JIWA BESAR untuk merubah suasana yg ada? atau mungkin kita hanya TERPERASAN kita dah buat pelbagai perubahan?

Ya Allah...berilah kekuatan, berilah petunjuk, bimbinglah aku...jgn sampai setiap detik waktu berlalu ini aku jauh dariMU. Kayakanlah jiwaku dengan PERASAAN yg sentiasa yakin dan mensyukuri setiap sesuatu yg Engkau tentukan untuku. Kayakanlah PERASAAN ku dengan sikap belas dan kasihan kepada yg memerlukan.

1 comment:

HidayahFadziL said...

salam sye ingin tahu mengenai persatuan ibu tunggal yang berada di negeri sembilan.. bagaimana nak mendaftar.. dan nak tanye apekah bentuk bantuan yang akan diberi...? bolehkah awak emailkan maklumat di emel saya nurhidayah_mfadzil@yahoo.com