Tuesday, November 10, 2009

Terima Kasih CIKGU

Hari Sabtu, aku sempat menghadiri majlis Ihtifal PASTI Kak long dan Kak Ngah di Taman Desa Ixora. Awal2x pagi lagi anak2x dah bersemangat dan tak sabar2x untuk ke sana. "Ummi, hari nie Ain masuk persembahan bercerita dan Nani akan bernasyid. Nanti Ummi tengok Ain dan Nani tau", kak long beria-ia memaklumkan

"InsyaAllah, Ummi tengok....Ummi hantar Kak long dan Kak Ngah dulu. Lepas tu Ummi nak pergi Dataran Senawang.... Ada program kawan Ummi kat sana. Nanti lepas tu, Ummi datang ye. Ibu dan Azzam akan tunggu Kak Long kat sini" aku maklumkan kepada Ain dan Nani.
Nani dah mula masam muka sebab aku tinggalkan dia. Apakan daya masih ada tugas yg belum selesai dan aku rasa tak selesa bila program yg telah dirancang untuk dikendalikan, dibiarkan begitu sahaja.

Jam 10 pagi, aku tiba semula di Tmn Desa Ixora. Aku menjenguk anak2x yg sedang sibuk berlatih. Ku renung Nani dari jauh. Nani, anak yg ke-2 cukup berbeza berbanding kakaknya. Nani cukup pendiam disekolah tetapi dirumah dialah 'hero'. Disekolah, nak buka mulut dan nak dengar suaranya cukup payah. Kelakar bila melihat Nani diatas pentas. Dia asyik menggigit jari sedangkan kawan2x yg lain bernasyid. Berbeza dengan kak long yg cukup berani ke hadapan. Itulah anak2x....masing2x ada perbezaannya.

Aku mengucapkan terima kasih kepada cikgu Yusnita, cikgu Radiah, cikgu Shahirah dan semua guru2x yg telah mendidik anak2xku terutamanya Kak long yg telah tamat 2 tahun belajar di Pasti Islamiyyah. Ini tahun ke-2 Kak long dinobatkan pelajar terbaik kawasan Seremban dan semuanya dengan kehendak Allah dan berkat usaha gigih guru2x. Saya hanya mampu ucapkan syukur dan terima kasih2x kepada semua cikgu. Moga Allah memberkati, merahmati dan melimpahkan keberkatan yang berpanjangan kepada cikgu di atas jasa baik mendidik anak saya. TERIMA KASIH CIKGU.

No comments: