Thursday, December 30, 2010

Wajah-wajah yang menenangkan hatiku

2 minggu ini terpaksa ku korbankan untuk memenuhi tuntutan tugas yang perlu diselesaikan sebelum kelahiran ke-5. Minggu lepas seminggu di kedah dan minggu ini di Penang pula.

pabila memandang sahaja wajah Feefa.....segala penat lelahku akan hilang. senyumannya sungguh mendamaikan.


Kasihan Beeb dan anak2x yang ditinggalkan. maklumlah dah lama aku tak outstation. Dah selesa bersama anak2x. Sekali-sekali berpisah...lain rasanya. Rindu sungguh untuk menatap wajah2x insan yg amat menenangkan hatiku. Antaranya wajah suami.....Aku paling suka merenung wajah suami ketika dia tidur. Teringat aku kata2x penulis sebuah buku, pandanglah muka isteri (atau suami), pandang seorang demi seorang anak-anak. Ucapkan pada diri, “tidak akan aku biarkan seorang pun daripada kamu terpisah di akhirat nanti. Kita semua akan berkumpul sekali lagi… abadi di syurga nanti. Insya-Allah. Amin.”

Buku-buku karya Pahrol Mohd Juoi cukup menarik untuk dibaca. http://genta-rasa.com/2009/04/14/arafah-cinta-kita/ Antaranya ......Bercintalah sampai syurga, jika benar-benar cintakan pasangan kita. Untuk itu bersedialah menempuh kesusahan.


Nabi Adam dan Hawa mula bercinta di syurga, diuji dengan satu larangan, tersalah… dan “tercampak” ke dunia. Cinta terpisah sekian lama. Adam di satu penjuru. Hawa di penjuru yang lain. Bertaubat terus-terusan. Raja’na illallah (kembali kepada Allah). Dan akhirnya apabila cinta yang “tercemar” itu kembali bersinar, bertemulah semula cinta mereka di Arafah!
Cinta sampai syurga… jangan melupakan cinta Allah. Jangan dilanggar syariat-Nya. Jika sudah tercemar, gilap kembali agar bersinar. Insya-Allah, akan ada “Arafah” cinta kita. Akan ada syurga kita!

Tip bercinta sampai syurga.
Dahulukan hak Allah daripada hak pasangan kita.
Sentiasa bekerjasama untuk membuat kebaikan dalam rumah tangga dan masyarakat.
Sama-sama saling ingat mengingatkan agar menjauhi kemungkaran.
Rela berkorban kesenangan sesama pasangan demi bakti sesama manusia.
Berdoa dan bersedekah sebagai wasilah mengekalkan cinta.

No comments: