Wednesday, July 21, 2010

Lama tidak bertamu...

Lama sudah tidak bertamu diruangan ini. Banyak yg ingin dicoretkan tetapi keletihan kadang kala menyebabkan minda turut letih untuk diajak berfikir....mencoret sebaris 2 peristiwa. Saban hari aku hanya mampu berfikir tentang nasib umat Islam di bumi Palestin.

Kita di Malaysia ini belum lagi dihujani dengan peluru dan serangan ganas Yahudi. Kita pejuang disini hanya baru dihujani dgn tomahan, kata nista dan acap kali juga perasaan dengki sesama Mukmin. Itupun kadangkala ada yg makin menyendiri, sepi, tenggelam timbul dan terasa hati. Masya Allah...jauhnya beza diri kita dengan anak-anak Palestin yg seusia muda telah ditanam semangat jihad dan mati syahid.

Mampukah kita menjejaki semangat dan azam umat Islam di Palestin? Doa saya kepada diri sendiri dan semua pejuang di sini agar sentiasa tabah dan cekal biar apa sekalipun yg berlaku. Lagi banyak dugaan yg melanda, lagi banyak ruang pahala yg terbentang di depan mata untuk kita rebut. Ayuh...Bersama-samalah kita berdoa dan menghulurkan bantuan buat umat Islam Palestin selagi hayat kita masih ada.
"Orang yang tidak pernah dibakar panas mentari, mustahil menghargai rimbun berteduh"...peribahasa Turki

No comments: