Monday, February 22, 2010

Moga mereka berjaya di IPTA & IPTS

Syukur ke hadrat Allah kerana mengizinkan program sehari iMeGa- Info Menara Gading berjalan lancar. Tahniah kepada adik2x NISA Rembau dan AJK yang telah berjaya menganjurkannya. Rasa bersyukur pabila peserta seramai 34 org ini dapat didedahkan dengan maklumat dan infoamasi berkenaan kursus yang akan diambil untuk menjejakkan kaki ke menara gading.

Dalam waktu yang sama mereka turut didedahkan dengan panduan mengisi borang dan membuat pilihan tepat untuk bidang pengajian yang akan diikuti. Pada sebelah petang para peserta turut dapat berinteraksi dengan para senior di IPTA berkenaan halangan dan cabaran ketika berada di alam kampus.
Diakhir kursus setiap peserta sempat mendengan nasihat dari YB Paroi yang berkesempatan hadir menyerahkan sijil kepada semua peserta. Di doakan agar semua adik2x ini berjaya dengan cemerlang di dunia dan diakhirat. Amin...

NOTA: Anak2x zaman ini cukup bertuah kerana dengan kadar yuran RM10, pelajar lepasan SPM&STPM mampu mendapatkan maklumat IPTA/IPTS terkini. Tambahan pula dengan adanya pelbagai infomasi di alam maya. Tidak seperti zaman saya dahulu yang mana kami kurang terdedah dengan apa kursus yang ingin diambil selepas tamat SPM. Cita-cita saya yang asalnya ingin menjadi "doktor haiwan" terkubur begitu sahaja disebabkan salah mengisi borang. Akhirnya saya jadi "doktor mesin" dan beralih ke bidang kejuruteraan kerana tidak mengambil subjek biologi di Matrikulasi. Al-Maklumlah .....saya berasal dari kampung dan hanya pandai-pandai sendiri mengisi borang melanjutkan pelajaran tanpa bimbingan daripada guru2x dan saudara mara. Alhamdulillah...cita2x tercapai dan Allah permudahkan segala urusan.

No comments: