Monday, March 21, 2011

Demokrasi vs demo tak kasi

Kasihan rakyat Malaysia dan Pakatan Rakyat kerana tidak tahu bilakah pilihanraya akan berlaku. Di Singapura mereka dah tahu awal-awal lagi bila akan berlansungnya pilihanraya umum dan semua parti mempunyai masa setahun untuk memperkenalkan calon masing2x.
Di Malaysia...dimanakah demokrasinya??? Setiap kali Pilihanraya kecil berlaku, tidak sampai tempoh 2 minggu kempen dan PRU pula hanya sekitar 2 minggu kempen. Itupun semua media dikuasai BN. Adakah pemimpin Malaysia penakut....??? Di Sarawak pula mereka nak memendekkan kempen ke 1 minggu sahaja.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0322&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_01.htm

SINGAPURA 21 Mac - Suasana pilihan raya kini dirasai di republik ini apabila parti pemerintah Parti Tindakan Rakyat (PAP) dan pembangkang mula mengatur persiapan untuk menghadapinya.

Hari ini, PAP memperkenalkan kumpulan pertama muka baru yang akan mewakilinya pada pilihan raya umum yang dijadualkan berlangsung pada Februari 2012.

“PAP bercadang meletakkan lebih 20 calon baru daripada pelbagai latar belakang,” kata Penolong Setiausaha Agung Kedua PAP, yang juga Timbalan Perdana Menteri Teo Chee Hean seperti yang dipetik Channel NewsAsia. - Bernama

No comments: