Monday, November 16, 2009

PASTI terus mendapat kepercayaan IBUBAPA



Pagi AHAD lalu, kami sekeluarga sempat singgah sebentar ke majlis Konvokesyen Pasti Kawasan Rembau. Program cukup meriah di dewan yang besar dan selesa untuk semua tetamu yang hadir. Dalam pada itu diizinkan Allah berjumpa dengan 3 orang kawan lama yang sama-sama berkhidmat di Philips. Rasa bersalah sebab saya tak ingat nama mereka dan mujur mereka tegur saya dan bertanya khabar. Mahadi & Jasri antara kawan2x di Philips yang menghantar anak mereka ke Pasti. Ramai juga kawan2x lama yang sempat saya jumpa selepas lebih 4 tahun meninggalkan kilang Philips.
Anak2x saya cukup seronok bila dapat bersama-sama meraikan kawan2x sePASTI mereka. Meskipun anak2x duduk di PASTI kawasan Seremban, ikatan dan ukhuwah sesama anak2x PASTI itu cukup erat. Ain menjerit bila nampak Mardhiyyah & Naufal (anak Ina & Nazri) di atas pentas. Rasa syukur bila dapat bersalam dengan anak2x PASTI yang saya ibaratkan umpama kain putih yang suci bersih. Wajah-wajah mereka cukup berseri, ceria dan menenangkan hati. Itulah hikmahnya pabila menatap wajah si kecil yang masih suci dari dosa. Moga PASTI di Negeri Sembilan dan di Rembau khususnya terus berkembang dan mendapat kepercayaan ibubapa dan masyarakat.
Pn Fauziah, Ketua Penerangan Dewan Muslimat Rembau menyampaikan hadiah kepada pelajar-pelajar PASTI

Dalam jam 12.00thari kami singgah sebentar di Pasti Al-Islamiyyah untuk mengambil ‘report card’ anak-anak. Hari perjumpaan 3 penjuru antara guru, ibubapa dan anak-anak membuka peluang kepada kami sebagai ibubapa untuk menerima komen & saranan drp pihak guru berkenaan prestasi akademi dan akhlak anak-anak. Banyak juga panduan dan tips pendidikan yang diberikan oleh guru-guru ini. Di samping itu kami sempat berbincang dengan Saudara Zulkarnain berkenaan sambutan ibubapa dan masyarakat untuk sesi persekolahan yang akan datang. Alhamdulillah, setakat ini seramai 65 orang pelajar yang telah mendaftar di Pasti Islamiyyah.


Ustaz Nazri Zainuddin, Pengarah PASTI Negeri Sembilan menyampaikan hadiah kepada pelajar-pelajar cemerlang.

Menurut saudara zulkarnain, Majlis Sambutan Jubli Perak peringkat PASTI N.Sembilan akan diadakan pada 6 Disember nanti. Saya mendoakan semoga PASTI terus berkembang dan diberikan mandat oleh masyarakat dalam membangunkan generasi muda pada masa hadapan.Sebelum balik, saya dan anak2x sempat bergambar dengan guru2x di PASTi Islamiyyah. Minggu ini , minggu terakhir Ain disini dan semoga Ain terus mengingati dan mengamalkan segalan tunjuk ajar yang telah diberikan oleh guru-guru.

Kenangan bersama guru-guru PASTI AL-Islamiyyah, Tmn Desa Beringin Seremban

No comments: