Tuesday, April 28, 2009

Warkah azimat

Aku terima seadanya
bait indah warkah saudara
mengalun kata nasihat berguna
mengetuk jiwa diri yang alpa

Aku terima seadanya
untaian baris mengusik jiwa
mengulas cara budi bahasa
menasihati hamba yang kerap lupa

Aku terima seadanya
barisan kata sejarah lama
menggamit kenangan diusia muda
menjadi saksi pengorbanan mereka

Aku terima seadanya
biarpun hati pernah terluka
jiwa pernah diseksa
diri pernah dicerca
fitnah ditabur entah berapa

Aku terima seadanya
kerana semuanya umpama bayu yang singgah menyapa
meskipun ianya berbekas dijiwa
akan ku jadikan ia bekas yang sempurna
menampung air yang jenih ibarat permata
siapalah kita disisi Yang Mulia
hamba yang dina tak punya apa

Aku terima segalanya.....

* ditujukan buat sahabat yang disayangi. itulah aku...

nurmutiara
12.27am

No comments: