Wednesday, February 18, 2009

TABUNG JIHAD


Bagi membantu memperkukuhkan ekonomi dan mengiatkan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan di DUN PAroi, Dewan Muslimat Pas Kawasan Rembau akan mengedarkan dan mengerakkan TABUNG JIHAD kepada AJK dan ahli-ahli yang berminat untuk menyertainya. Setiap 2 bulan sekali, kutipan peribadi TABUNG JIHAD ini akan dihantar kepada Bendahari dewan masing-masing untuk dikumpulkan. Bagi Dewan Pemuda Rembau, hasil tabungan TABUNG JIHAD hendaklah diserahkan kepada Saudara Sufian: 013-3589328 dan Dewan Muslimat Rembau kepada Pn Rohani 017-654962.

Meskipun hasil tabungan hanyalah duit syiling sahaja sama ada lebihan belanja dapor dan pasar; pihak kami yakin ianya dapat dimanfaatkan bagi membantu meringankan bebanan kewangan yang di tampung oleh pihak DUN Paroi membantu ibu tunggal, anak yatim, golongan yang memerlukan serta mengerakkan aktiviti kebajikan disekitar Paroi dalam krisis ekonomi yang kritikal ini.

Muslimin dan Muslimat yang berminat untuk mendapatkan tabung ini boleh mendapatkannya daripada Muslimat Rembau dengan menghubungi saya Pn Norwani 013-3851202 atau Bendahari Pn Rohani (017-6549624). Tabung ini boleh diperolehi dengan harga RM2 SAHAJA.
"Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Setiap yang banyak itu bermula dari yang SATU dan adalah yang bakal memulakannya. Tak dapat beri semua,jangan tinggal semua"

No comments: