Thursday, November 13, 2008

Rindu sahabat...

Terkejar-kejar hari ini....Jam 7pagi dah mula bertolak dari sebuah ladang di Melaka menuju ke sebuah lagi ladang di Simpang Rengam. Perjalanan hampir 2 jam. Alhamdulillah program bermula 9.30 pagi, jika tidak tentu rasa bersalah kerana trainer masih belum sampai. Selepas tamat memberikan taklimat sekitar jam 12.30 thari,saya mengambil kesempatan bertemu dengan sahabat lama. Secara kebetulan suaminya baru bekerja dengan organisasi tempat saya bekerja.

" Ya Allah, lamanya tak jumpa Aju. Rindu sungguh." Junaidah Nor YAzid merupakan teman sekampung. Sama sekolah sejak darjah 1 -6. Semenjak sekolah menengah kami telah terpisah dengan halatuju masing2x. Alhamdulillah, masih lagi bertemu. "Syukur padaMu Ya Allah, Aju mendapat suami yang baik.Taat pada agama."Kehidupannya cukup sederhana dan agama merupakan asas utama pendidikan anak2x beliau.

Pernah juga menelefon Aju cuma bila bersua, terlepas rasa rindu yang terpendam lama. Kadang akla bila lama tidak bertemu dengan sahabat, dengar suara pun sudah cukup untuk melepaskan rasa rindu di dalam dada. Namun bila diizikan Allah berjumpa ianya merupakan satu anugereh nikmat yang cukup hebat. Sebelum beredar jam 1.30petang, saya peluk Aju, peluk anak2xnya. Moga Allah temukan kita lagi.

Saya terus bergegas ke Damansara. Malam ini ada dinner dan rehearsal untuk hari konvokesyen esok. Saya tidak bersedia apa2x. Yang penting dapat sijil tu...letih memandu.Namun rasa lega bila jumpa kawan2x sekuliah:)

No comments: