Monday, June 16, 2008

Bengkel Kursus Asas Asuhan Kanak-kanak taska

Semalam saya berjumpa dengan Pn Rosnah (bertudung biru) yang merupakan salah seorang ahli Persatuan Pengusaha taska di Negeri Sembilan. Menurut beliau, Jabatan Kebajikan Masyarakat sedang aktif melaksanakan Bengkel Kursus Asas TASKA untuk kaum wanita dan ibu tunggal dengan bayaran hanya RM10 untuk 5 hari kursus di Hotel Sri Malaysia.

Bengkel Kursus Asas Asuhan Kanak-kanak Taska Rumah iaitu bengkel untuk jurulatih yang akan melatih ibu tunggal dan wanita berpendapatan rendah untuk mengusahakan Taska Rumah di dengan kerjasama Jabatan Pembangunan Wanita dan Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia.
Peserta yang menghadiri Kursus Asas Asuhan Kanak-kanak Taska Rumah selama 5 hari dengan bayaran hanya RM10 akan diberi latihan untuk menjadi Pengusaha Taska Rumah dengan bimbingan mentor yang dilantik selama 6 bulan. Kepada yang layak boleh membuat pemohonan melalui Persatuan Pengasuh Atau Persatuan Taska Negeri di seluruh Malaysia. Kursus yang ditawarkan meliputi kaedah pengendalian taska di rumah dan ianya terbuka kepada semua kaum wanita terutamanya ibu tunggal yang berminat melaksanakan aktiviti ini.
Kursus 5 hari dibiayai sepenuhnya termasuk penginapan, makan minum dan bahan kursus. Sesiapa yang berminat bolehlah menghubungi Pn Rosnah di no tel 016-9792367. Tempat adalah terhad dan diharapkan semua wanita dan kaum ibu dapat merebut peluang ini.

Tarikh kursus terdekat
14 - 19 Julai 2008
25,26,27 Julai & 1,2 Ogos 2008

No comments: