Saturday, May 3, 2008

Hati seorang ibu...

Ya Allah... sayu hatiku bila dipeluk dan dicium oleh Pn Siti yang seusia denganku namun beliau keseorangan. Hati ibu tunggal ini begitu sayu apabila menerima sumbangan dari isteri YB Paroi pagi tadi. Menurut beliau, anaknya sakit dan beliau terpaksa menjaga anak serta mencari nafkah dalam masa yang sama. Kesempitan hidup menyebabkan beliau hanya makan sekali dalam sehari.

Sambil menangis, beliau menerangkan yang beliau benar2x kesempitan wang dan tiada siapa yang ingin membantu. Beliau tidak menyangka menerima sumbangan yang cukup besar nilainya di saat beliau kesusahan. Bila dipeluk 2 kali berturut2x terasa bahawa "Ya allah bersyukurnya aku kerana masih mempunyai suami, bersyukurnya aku kerana masih mempunyai sahabat2x, Ya Allah bersyukurnya aku kerana masih bersama agamaMu."

Bagi kita yang masih bernasib baik, sama-samalah kita membantu ibu tunggal ini. Hari ini sahaja, hampir 10 orang menerima sedikit sumbangan dari YB Paroi bagi meringankan penderitaan mereka. Ramai lagi diluar sana yang emnanti kehadiran kita untuk membantu...Kita makan dengan perut yang kenyang namun ada yang kelaparan.

No comments: